Deschidere punct de lucru

deschidere punct de lucru reinvent consulting

Daca va intrebati cum trebuie sa procedati penru inregistrarea mentiunii de deschidere a unui punct de lucru in anul 2016, veti gasi raspunsul in cele ce urmeaza. 

Procedura de deschidere a unui sediu secundar se realizeaza, dupa etapa infiintarii firmei, prin inregistrarea unei mentiuni la Registrul Comertului.

Pentru demararea acestui proces, trebuie sa intocmiti un dosar care sa contina urmatoarele documente:

  • Cerere de inregistrare (original);
  • Declaratie-tip pe propria raspundere (original);
  • Hotarare AGA/ Decizia Asociatului Unic/ Consiliului de Administratie/ Directoratului – in original;
  • Contract de Inchiriere/ Contract de Comodat/ Contract de Vanzare–Cumparare;
  • Acordul Asociatiei de Proprietari si cel al vecinilor – in cazul in care sediul secundar va fi gazduit de un imobil situat intr-un bloc;
  • Dovezi privind achitarea taxelor/ tarifelor legale.

In unele cazuri, dosarul dumneavoastra va trebui completat cu:

  • avizul privind schimbarea destinatiei imobilelor colective cu regim de locuinta, conform Legii nr. 230/ 2007;
  • avizele prealabile prevazute de legile speciale;
  • imputernicirea speciala, avocatiala sau delegatia pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale.

De la Registrul Comertului la Administratia Financiara

Cu dosarul complet, va veti deplasa la Registrul Comertului pentru a inregistra mentiunea de deschidere punct de lucru.

Apoi, dupa ce veti primi avizul de la aceasta institutie, trebuie sa declarati punctul de lucru la Administratia Financiara aferenta acestuia, demers ce trebuie realizat in maximum 30 de zile.

Altfel, riscati o amenda cuprinsa intre 3.000 si 5.000 de lei, potrivit Legii nr. 273/ 2006 privind finantele publice locale, actualizata in 2016.

Dupa declarararea sediului secundar, trebuie sa obtineti autorizatiile si avizele corespunzatoare domeniului dumneavoastra de activitate de la: Primarie, Pompieri, Autoritatea Sanitar-Veterinara etc.

Autorizatiile de la Primarie si de la Autoritatea Sanitar-Veterinara sunt obligatorii, indiferent de domeniul dumneavoastra de activitate.

Pentru informatii detaliate in privinta avizelor si autorizatiilor, trebuie sa consultati functionarii de la Primaria locala.

Termenul pentru realizarea acestui demers, in Bucuresti si Ilfov, este de 5-10 zile din momentul in care dosarul este complet, respectiv de 15-25 de zile pentru celelalte judete ale tarii.

In continuare, iti prezentam tarifele percepute de noi pentru aceasta mentiuni:

  • 190 de lei, in Bucuresti si Ilfov (sunt incluse taxele la Registrul Comertului, onorariul nostru si TVA);
  • 290 de lei, in celelalte judete (sunt incluse taxele la Registrul Comertului, onorariul nostru si TVA).