Dizolvare/ radiere firma

Dizolvare si radiere firma – procedura, acte necesare, durata

Legat de inchiderea unei firme, in primul rand este bine de mentionat faptul ca o firma nu se inchide “de la sine”. Registrul Comertului nu o sterge pur si simplu dintr-un registru. ONRC poate dispune dizolvarea firmei, insa radierea este continuarea povestii pentru ca firma sa fie desfiintata legal, corect.

Dizolvarea presupune incetarea activitatii economice si continua cu lichidarea. In faza de lichidare activele firmei se impart intre asociati, creditori.

Dupa lichidare urmeaza faza de radiere. Abia dupa parcurgerea acestei etape, putem spune ca firma este practic inchisa si scoasa din evidentele Registrului Comertului.

Ce acte trebuie sa depui pentru a radia o societate comerciala de la Registrul Comertului?

In primul rand, trebuie sa stii ca dosarul va fi alcatuit in functie de procedura pe care ai urmat-o la dizolvarea societatii: fie prin dizolvare si lichidare voluntare, fie prin dizolvare voluntara cu numire de lichidator.

Pentru radierea unei firme, in cazul dizolvarii si lichidarii voluntare, ai nevoie de urmatoarele acte:

  • Cererea de radiere;
  • Certificatul de inregistrare si anexele acestuia – in original;
  • Situatia financiara de lichidare;
  • Hotararea de repartizare a activelor societatii comerciale aprobata de asociati – copie;
  • Certificatul eliberat de catre Administratia Financiara din care sa rezulte ca societatea nu are datorii la bugetul de stat si la contributiile sociale.

Daca e cazul:

  • Imputernicirea persoanei desemnate sa indeplineasca formalitatile legale – in original;
  • Dovada achitarii taxelor legale.

Pentru radierea firmei, in situatia dizolvarii voluntare cu numire de lichidator, trebuie sa pregatesti documentele:

  • Cererea de radiere – in original;
  • Situatia financiara de lichidare aprobata de asociati;
  • Hotararea de repartizare a activului aprobata de asociati/ membri – copie;
  • Certificatul de inregistrare si anexa/ anexele acestuia – in original;
  • Certificatul emis de catre Administratia Financiara, din care sa rezulte ca societatea nu are datorii la bugetul de stat si/ sau la contributiile sociale – in original;

In cazul Societatilor pe Actiuni (SA) si Societatilor in Comandita pe Actiuni (SCA) se va depune si:

  • Darea de seama asupra gestiunii administratorilor si raportul cenzorilor/ auditorilor financiari, daca unul sau mai multi administratori din SA si SCA au fost numiti lichidatori – original;
  • Registrele SA si SCA.

Daca e cazul:

  • Imputernicirea speciala, avocatiala sau delegatia pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale – in original;
  • Dovezile privind plata taxelor/ tarifelor legale.

In cat timp se face radierea unei societati comerciale?

Procesul de inchidere a unei societati comerciale poate dura intre doua si trei luni, aici incluzand dizolvarea, lichidarea si radierea. Dupa trecerea a 30 de zile de la publicarea in Monitorul Oficial a modificarii Actului Constitutiv in privinta dizolvarii societatii, poti demara etapa radierii societatii. De la depunerea dosarului, termenul pentru indeplinirea acestui demers este de 3-7 zile.

In etapa de radiere se depune la Registru si bilantul final de lichidare. Acesta se intocmeste de catre contabil. Firma noastra poate asigura si acest serviciu.

Oferta dizolvare/ lichidare/ radiere firma:

  • 490 RON  (toate taxele incluse)- pentru asociat unic, include etapele de dizolvare/ lichidare/ radiere – Bucuresti si Ilfov/ 590 RON – alte judete

Suna-ne acum: 0770.659.416 sau trimite-ne un mail la adresa: office@infiintarefirma.3zile.ro